søndag 26. september 2010

Jeg er bare en enkel farmor som vil prøve å formidle mine tanker om det som har rammet vår lille familie.
Jeg har vært så heldig å ha fått ei datter og en sønn,som har gitt meg to verdens herligste barnebarn.
Og det er vel nettopp dette som opptar meg og mine tanker for tiden og tenker på hvor gla jeg er i disse to små som holder på å skal utvikle seg til to forskjellige individer med det spennende som det fører med seg.......
Men midt oppi gleden over å være "besta" så velger barnevernet å gå til det skritt å tvangsfjerne det ene  barnebarnet og plassere det hos vilt fremmende mennesker for vår lille gullklomp.
Hva med familieplassering.......???
Tror helt ærlig at ikke alle som arbeider i barnevernet er egnet til denne jobben...

2 kommentarer:

  1. Kjære farmor,

    Jeg har selv vært i samme situasjon som deg, fikk tilbud om å søke å bli fosterforeldre, og ville selvfølgelig det!
    I det første møtet med barnevernet ble det da gjort klart for meg at min sønn ikke kunne få komme på besøk så lenge jeg hadde ansvar for barnet.....
    Da sto jeg der, velg!!!
    Skulle jeg måtte være nødt å velge bort en av dem??
    Jeg måtte nok det, mitt barnebarn var allerede plassert i et fantastisk fosterhjem, jeg valgte å satse på å hjelpe min sønn tilbake til livet, slik at han en dag kan være en pappa igjen.
    Jeg er så heldig å ha fått et fantastisk forhold til fosterforeldrene, så jeg besøker ham når jeg vil!!
    Snart kan han også komme på helgebesøk til oss,....vi gleder oss til det!!
    På denne måten slapp jeg å velge bare en av dem....

    Lykke til ;-))

    SvarSlett
  2. Så flott å høre at det fungerer noen steder da;) Masse lykke til dere også

    SvarSlett

takk for at du tar deg tid til å dele dine tanker med meg :)